SEO znamená Search Engine Optimization (Optimalizácia pre vyhľadávače). Je to proces zlepšovania viditeľnosti webových stránok vo výsledkoch vyhľadávačov.

Cieľom SEO pri správnom nastavení je zlepšiť návštevnosť webovej stránky, zvýšiť kvalitu návštevnosti tým, že sa umiestni na predné pozície vo vyhľadávačoch.

 

 

SEO môžeme rozdeliť na 2 hlavné typy

 

On-Page a Off-Page.

 

On-Page SEO optimalizácia sa zameriava na úpravy dát na webovej stránke samotnej. Tieto úpravy môžu zahrňovať zlepšenie kvality obsahu, veľkosti obrázkov, optimalizáciu kľúčových slov, zlepšenie názvov stránok a popisov, rýchlosť načítania stránok a ďalšie.

Off-Page SEO optimalizácia sa týka faktorov, ktoré ovplyvňujú viditeľnosť webovej stránky mimo nej,  napr. jej umiestnenie vo vyhľadávači, budovanie spätných odkazov (backlinkov) od iných stránok, zmienky na sociálnych sieťach.

 

 

Ďalším veľmi dôležitým faktorom SEO optimalizácie je SEO analýza a kľúčové slová.

 

Kľúčové slová

 

Kľúčové slová sú pevným základom každej webovej stránky. Správny výber kľúčových slov môže zvýšiť viditeľnosť webovej stránky vo vyhľadávačoch.  Dôležité je si zostaviť zoznam kľúčových slov, aby používateľ našiel to, čo potrebuje.

 

SEO analýza

 

SEO analýza je pre všetky webové stránky, či už existujúce alebo novo vytvárajúce. Ide hlavne o zistenie nedostatkov a následne ich riešenie.

 

 

Kvalitný obsah je ďalším faktorom.

 

Kvalitná webová stránka musí obsahovať kvalitný obsah, ktorý zaujme vyhľadávač pre hľadanú tému, ktorá ponúkne relevantnú hodnotu pre používateľov.

 

 

Technická SEO optimalizácia.

 

Je to technické upravovanie a optimalizovanie, ktoré pomáha vyhľadávačom hodnotiť stránky.

 

 

Analýza výsledkov.

 

Aby ste zistili, ktoré príspevky fungujú a nefungujú pre návštevníka Vašej webovej stránky, je potrebné sledovať a analyzovať výsledky. Odhalí Vám to návštevnosť, interakciu,  čas strávený na webovej stránke, atď.

 

 

Nástroje na sledovanie a analýzu SEO.

 

Google Analytics, Screaming Frog, SEMrush, Ahrefs a ďalšie. Nástroje slúžia na to, aby poskytovali informácie o miestach vo výsledkoch vyhľadávačov, návštevnosti, informácie o kľúčových slovách a mnoho ďalších. Všetky tieto faktory ovplyvňujú SEO.

 

 

Stratégia SEO.

 

SEO optimalizácia nie je jednorazová, ale dlhodobá záležitosť, ktorá si vyžaduje trvalé úpravy a optimalizácie. Webová stránka musí obsahovať kvalitný obsah, dobré referencie, technickú zabezpečenosť, informácie o Vás, resp. o firme. Vyhľadávače menia svoje spôsoby hodnotenia stránok, preto je potreba sa prispôsobiť týmto zmenám a aktualizovať stratégie SEO.